onsdag 30 mars 2011

Sommaren i antågande

Inatt har de varit -23 grader ute, brrrrr. I Luleå hade jag ju till och med plockat fram mina converse juh!
Aja, medan jag sitter och väntar på att de ska bli varmare så vi kan åka ut, så sitter jag och kollar sommarkurser. Jag insåg att jag är rätt sent ute och fick nöja mig med att söka de kurser som var öppna för sen anmälan. Så de blev ett urval därefter.
Två vettiga kurser och fem som jag valde bara för att de lät skoj att läsa dom på sommaren. Såhär tänkte jag, de är ju sommar och då behöver man inte vara jätteseriös med de man pysslar med. Om man inte råkar få jobb vill säga, då gäller andra regler.
Så två seriösa kurser; Att skriva för webben och interaktiva medier och Animation med Flash. Känns som två kurser man kan ha användning för så. Jag tycker att animationskursen låter intressantast.
Till de oseriösa lite roligare kurserna; Astrid Lindgrens författarskap, Jane Austen och viktorianska kvinnliga författare, Ryska för nybörjare 1, Att popularisera litterära klassiker. Från Elisabeth Bannet och Alice till Bridget Jones och Neo och Vampyrberättelsen från Dracula till Twilight. Massor med härliga gamla klassiker att lösa, och vem kan klaga på att få läsa Astrid Lindgren som kurslitteratur? Me like!

Hoppas nu att de blir varmare snart så vi kommer oss iväg någongång!

Inga kommentarer: