söndag 27 mars 2011

Ska bara...

Idag ska det lämnas in exjobbsbilder, skrivas texter och läsas böcker. Deadline 23.59 ikväll. Men jag ska bara... blogga lite först.

I fredags var de födelsedagsfest eller nå liknande hos Tess, hon och Moa fyllde år.
Kändes lite som att färdas 5 år tillbaka till tiden då vi gick gymnaiset. 
Chips, cider och smink och de vanliga tjejerna runt ett köksbord. Jag var chaufför och höll mig till cola. Enda som saknades var Emma och Herbie. Emma var i Kalmar och Herbie fick stå kvar under tallen hos brorsan och Röda Faran fick hoppa in som vikarie.
Jag vet inte om de var de att vi blivit äldre (äldre, inte gamla) eller om de bara är de att utbudet på uteliv i Luleå inte föll oss i smaken. 

Igår var de födelsedagskalas igen, 75 års kalas hos brorsan och Gunilla. Brorsan fyllde 40 och Gunilla 35. 
Eftersom Gunilla alltid har så gott fika och jag inte vill ha problemet att jag inte kommer i täckbyxorna när jag kommer till Nikka, så var jag på gymmet och slet hårt. Men hey ska man vara fin får man lida pin, och de var så gott fika att de var klart värt plågan!

Nu borde jag verkligen börja skriva på resebrevet och pdf:a bilderna som ska in och läsa de där kapitlet om intervjuteknik. 
Jag ska bara ....




3 kommentarer:

Anna sa...

Vars var colan?? :P
Hihi.

Malin sa...

Mäh detaljer detaljer, de blev så långt annars. Du får ha lite fantasi juh!

Anna sa...

Haha :P
Det är så roligt att retas!