fredag 7 januari 2011

Kinesiska

Jag har kommit på en grej, för första gången i hela mitt liv så ser jag slutet på skolan. I juni är de slut. 17 år av studier är över. Skrämmande tanke. Jag gillar att plugga. Alltid trevligt att veta att man har nå att göra dagen efter och att man har ett jullov av något slag, mer eller mindre ledigt bara beroende på vilken nivå man pluggar. Men nu verkar de vara slut.
Eller ja, jag funderar på en grej. Jag är ju lite språkig av mig och nu funderar jag på att läsa kinesiska på distans om de är så att jag inte får något jobb. Varför kinesiska? Vet egentligen inte, men de är roligt med språk och jag har en känsla av att kinesiska är ett bra språk att kunna i framtiden. Eller arabiska kanske vore nå att lära sig...
Hur som helst, oavsett språk och ämne, så får jag fortsätta med det jag tycker om, och något jag faktiskt tycker att jag är hyfsat bra på; plugga.

Inga kommentarer: