tisdag 25 januari 2011

Jag behöver en sovmorgon

Var och handlade med några klasskompisar idag eftersom CSN nu betalt ut en massa fina tusenlappar till mig. Vi delade på en kärra och hade de rätt mysigt på Coop i Birsta. Och sen blev de korv på IKEA och sen en sväng genom gallerian. Och jag kom ut utan att ha köpt några kläder what so ever!
När vi väl hittade tillbaka till Röda Faran så fick vi skrapa is från insidan av rutan innan färden gick mot Förrådet. Efter en skräckinjagande hissfärd där vi faktiskt trodde hissen skulle falla ner så hjälpte jag enarmade banditen med hennes påsar eftersom hon brutit armen och sen gick jag hem med mina påsar och packade upp.
Och när de var dags att laga middagen så VISSTE jag att jag hade köpt svartpeppar, men jag kunde inte hitta den någonstans. Jag letade igenom hela skafferiet och hann många gånger fundera på hur den hade kunnat hamna så långt in i skåpet som var och grävde. Jag gav upp och hoppade över pepparn och tog chilisåsen ur kylen, och där på hyllan bland bacon, korv och ost så står den. Svartpepparburken.
Jag kryddade på lite och lagade klart maten och skulle packa den i matlådor och började leta fryspåsarna som jag också visste att jag hade köpt. Med kunskapen från svartpepparburken färskt i huvudet så letade jag i kylen, men där var dom inte. Jag tog de gamla och skulle börja mosa in dom i frysen och gissa vad som trillade ut? Jo, fryspåsarna.
Jag tror jag behöver en sovmorgon.

1 kommentar:

Anna sa...

Eller en ny hjärna :P
Haha klantigt, fast jävligt roligt!!