måndag 29 mars 2010

Moralpannkaka

Sitter och diskuterar Stadsöskolans Vasalopp som går av stapeln på Skärtorsdag med Coola Bruden.
Hon säger att de är piss att åka Vasaloppet och är att de är skittråkigt och allt de där som man faktiskt tcker när man går i skola. Inge problem med de konstaterandet.
Jag har fått lära mig av Rektorn (alltså Coola Brudens morsa) att man ska föregå med gott exempel och säga att de är roligt och skojjigt och mysigt och hela den grejen.
Fine jag säger så.
Men jag tycker ju inte de, för de är verkligen pisstråkigt  att åka de där jävla skidloppet.
Och det är ALLTID dåligt väder.
Ryser bara vid minnet av alla de varv man gjort i skidspåret på ängen, runt Tomholmen och varv runt spåret på Mattisberget i snålblåst och snöstorm. BRRR.
Och de nu är jag känner att visst problem uppstår, om jag säger att jag gillar de så ljuger jag ju. Och samma människa som har lärt mig att man ska föregå med gott exempel och bla bla bla bla har också lärt mig att man inte ska ljuga? Hur tar man sig ur det? 
Jag valde sanningen.



3 kommentarer:

Anna sa...

Finns inget värre än det där jävla vasaloppet. Men det är ju inte 9 mil och sen får man ju faktiskt åka hem :P

Elina sa...

mmh det är två var runt tomholmen:S suck jag ät glad att i 6 att dom ställde in det och i 7 fick jag kompledigt men i 8 lutar det åt det hållet att jag måste åka:s-.-'

Anna sa...

update please! :p