tisdag 23 februari 2010

HA!

Jag lyckades överlista trafikkaoset i morse och ta mig till jobbet i tid!
Nackdelen var att jag for hemifrån tjugo i sex när Godsägarn begav sig till jobbet. Men de sägs ju å andra sidan att allt ont har nå gott med sig å jag blev bjuden på frulle på Spånga konditori!
Gick midra bra sen, missade pendeltåget precis och fick vänta en och en halv timme (!) på nästa tåg. Det sjukva var att avgångstiden för de tåget hela tiden flyttades fram med en halvtimme.
Men jag är i tid på jobbet, i god tid till och med. 2 timmar innan jag börjar. Men de väger väl åtminstone upp de att jag var 2 timmar sen både i söndags och igår...

För övrigt anser jag att det är ovärt att de är sånt trafikkaos när de inte kommit snö på över ett dygn. Eller okej, nu snöar det men inte mer än att de dalar lite snö.

Inga kommentarer: