tisdag 13 oktober 2009

SJ, SJ gamle vän, festligt att du lever än...

Igår (känns som om de var för tre veckor sen, men enligt alla källor var de igår) så var tåget 3 minuter sent när de lämnade Sundsvall, men 45 minuter sent när de ankom till Stockholm drygt 4 timmar senare. En liten notis måste vara att min sms-biljett kom till min telefon när tåget 22 minuter sent lämnade Hudiksvall. Fascinerande att biljetten faktiskt kan komma efter att man behövt den...
För hemresan fick jag i alla fall min biljett 23 timmar och 57 minuter innan avfärd, väldigt bra då man behöver den för att få åka med utan en massa gorm.
Tåget stod på perrongen och vi hittade våra platser och allt gick jättefint och de verkade som om tåget faktiskt skulle komma i tid. Jag hann till och med resa mig upp och ta på mig jackan för att vara redo att kliva av tåget när de plötsligt stannade. 1,5 km från stationen eller nå. Och där stod vi i 40 minuter!
Banverkets skärm hade blivit blank, de visste alltså inte vars tågen var. Jag har ett tips åt Banverket, tågen är nog liiiite närmare sitt slutmål än de var just när radarn slocknade. De är ju inte direkt så att tåget kan bestämma sig för att ta en annan väg, runt problemet eller så.
Och om man nu vet att ett tåg är 5 minuter från stationen, så borde man väl kunna skicka ut en bil och kolla om de finns något tåg framför så kan ju i alla fall de tåget åka in på stationen!
Och till SJ vill jag bara säga att stänga dörrarna till tåget 30s innan avgång, inte gör gör skillnaden på om tåget är 40 minuter försenat eller inte!
Ja, jag är riktigt irriterad på tåget nu!
Piff, du kommer väl ihåg vår mardrömsresa? Jag tror inte att de är meningen att jag ska åka tåg.
Bilder, kändisspottinglista, berättelser och ett gladare inlägg kommer på morgonen!

Inga kommentarer: