söndag 11 oktober 2009

En bra helg =D

Har haft en riktigt bra helg med föräldrarna =)
Bjöd dem på nästan misslyckad pannkaka som snabbt döptes om till amerikansk pannkaka när de kom fram, den var faktiskt rätt god, bara väldigt tjock.
Sen blev de att ta tag i de dom faktiskt kom för att göra, byta generator. För att förtydliga mekanikernas gyllene regel åt Limpan som mötte mig trappen med en hammare i högsta hugg, så säger regeln att fungerar det inte, prova med lite våld (en hammare är då bra verktyg) och fungerar de inte med lite våld så prova med mer våld (då är en slägga bättre val av verktyg). Vi behövde dock inte mer än en hammare och en massa svordomar över tyskarna som byggt bilen. Sen bytta jag däck, första gången jag gjort de utan billyft och hydraulisk mutterdragare, de finns en första gång för allt.
Sen bjöds jag på middag, väldigt god mat. Måste bara tillägga att de är en fantastisk utsikt från hotellet (det höga röda hotellet vid E14 som tillhör en stor kedja med hotell) där mamma och pappa bodde! Fantastiskt!
För att lufta bilen och se så den gick som den ska så körde jag efter mamma och pappa till höga kusten bron där vi tog en fika innan jag vände tillbaka till Sundsvall.

Inga kommentarer: