torsdag 3 september 2009

Vilse i pannkakan

Den första frågan jag fick i skolan idag – har du stängt av plattången?
Är inte så konstigt som det låter för igår fick jag springa hem på första rasten för att kolla om jag hade dragit ur plattången. Mellan det att tanken dök upp i huvudet på mig just innan föreläsningen började och det att jag ÄNTLIGEN fick springa hem och kolla om jag hade dragit ur plattången hann jag till och med börja känna en bränd lukt. Och jag tyckte mig höra sirener. Min hjärna är duktig på det där med hjärnspöken.
Jag hade dragit ur plattången och det luktade inte bränt och det hördes inga sirener.
Det är det där när en tanke fastnar i hjärnan och man verkligen inte kan släppa den.
Hela sommar, och jag menar verkligen HELA sommaren, har jag gått runt och tänkt på den lilla klick smör jag visste att jag hade glömt kvar i kylen innan jag for i våras. Det var inte som med plattången att jag hade gjort något jag inbillade mig att jag inte gjort, utan det låg verkligen i kylskåpet. Men grejen är att när jag väl kom tillbaka hit till Sundsvall så glömde jag bort det där med smörpaketet, så det låg kvar i kylen ända tills imorse.

Inga kommentarer: