torsdag 24 september 2009

De är svårt att lära en gammal hund att sitta

Hur sjutton gjorde jag innan jag hade min ritplatta? Hur använde jag photoshop?
Sitter på skolan och försöker photoshoppa en bild till grävet, men de går verkligen inget bra! Jag får ingen kontroll på musen, det blir jämntjocka sträck och dom blir mycket krokigare än jag hade tänkt mig.
Alla lärare i photoshop jag haft har alltid tjatat om att de är viktigt att spara en egen arbetsyta, jag har aldrig förstått de där riktigt, men då har jag å andra sidan bara använt standarden. Men de var innan CS4, ingenting ligger ju som jag vill ha på den här jävla datorn! Jag saknar min egen dator! Ska nog bära med den imorgon...

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Jag redigerade också bilder igår på skolan och fattade ingenting av CS4! Så jag är väl också en gammal hund :)

Malin sa...

Jag har ju CS4 hemma, tricket är att göra en egen arbetsyta så känner man någorlunda igen sig =) Annars finns en massa finfina finurligheter som jag fullkomligt älskar! Kan visa någon dag om du vill =D