måndag 17 augusti 2009

Mascara missöden på jobbet

Boken "Marley och jag" är helt klart läsvärd.
Men en rekommendation är att INTE läsa den på offentlig plats, eller när du efteråt ska visa dig bland folk. För du kommer att skratta så du börjar gråta!
Boken handlar om ett paret Grogan och deras hund Marley. En vit Labrador retriver som är rätt egensinnig om man ska uttrycka det hela lita snällt sådär.
Efter 44 sidor hade jag gråtit både av glädje och sorg så jag hade svarta ränder av mascaran på kinderna.
Satt inne i "mitt" kök och läste och förbipasserande tittade väldigt märkligt på mig där jag satt och skrattade för mig själv. Skrattade så tårarna sprutade och mascaran rann utefter kinderna. Imorgon tar jag nog med en mindre rolig bok, man behöver ju inte skämma ut sig varenda dag!

Inga kommentarer: