onsdag 13 april 2011

KlockRENt

Snabba kast här, imorse var vi ut i skogen och där var de vintrigaste vinter och inge barmark alls, nu är jag i Luleå och har varit ute på prommis med hundarna i bara converse och tröja, najs!
På väg ner så hade jag en kompis i bilen, vi kallar honom X, såhär gick vår konversation någonstans söder om Gällivare.
Jag: Ser du renen där i vägkanten?
X: De där är en snödriva ingen ren, de borde väl du om någon se?!
Jag: Nej, de är en ren!
X: Malin, nu är du dum, de är ju bara en snö driiiiiiivvvvvvvaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precis då höjde snödrivan på de hornförsedda huvudet och vände de ut i vägen för att titta vad de var för vrålåk som var på väg att passera.
X hann väja så vi träffade aldrig renen, men från min vy på passagerarsidan så kändes de som om renen hade enorma horn, typ 3 meter, som bara var 2cm från våran bilsida. X har dock svårt att erkänna att han har fel, så han hävdar fortfarande att de var en snödriva, bara de att de var en snödriva med huvud och horn...
Sen körde jag.

Inga kommentarer: