onsdag 20 april 2011

Fördelen med lappsjuka

Förra veckan en kväll när jag var i Nikka blev jag lätt knasig av att inte ha nå att göra. Jag stämde träff med en kompis för att äta pizza, men när vi båda hade lokaliserat varandra inne i Kiruna så hade pizzerian vi kände till hunnit stänga så de blev inget av det. På vägen hem snubblande jag över århundradets solnedgång. Om nån hade sett mig och Röda Faran på vägen till Nikka den kvällen måste de ha trott att jag var knäpp. Jag stannade hur många gånger som helst och på ett ställe gjorde jag en vändning på väg, inte de lättaste då vägen till Nikka inte är så bred och Röda Faran inte har nån servostyrning. Men allt går, med lite armstyrka och en hel del ovilja att stanna bilen och gå upp för backen för att ta bilden.

Kebnekaise i solnedgång. Eller jag tror Kebnekaise är med i alla fall, borde vara ett av bergen mellan telefonmasten och den stora klungan med träd som sticker upp. Jag är verkligen helt urusel på att se skillnaden på olika berg på håll...

Inga kommentarer: