fredag 28 maj 2010

Helgen med stort H och travtävlingen med stort E

Ända sen jag började på OTW i januari har det pratats om sista helgen i maj. Nu börjar sista helgen i maj att närma sig och nu pratas det inte om annat än travloppet med stort E.
Alla ser fram emot helgen med spänd förväntan. Dejvid kollar vädret var femte minut och Stickan har limmat fast telefonen vid örat och Rosenknopp har dykt upp fler gånger på redaktionen under den här veckan än hon har gjort på hela min tid på OTW.
Mina uppgifter för helgen är att intervjua folk vid en bajamaja och köpa champagne som Edlund kan spruta med när sändningen är slut.
Det där med bajamaja är inte så hemskt som det låter. Vi kör en travvariant av Idol där folk får reffa ett travlopp i en bajamaja. Och jag ska plåta dom som deltar i tävlingarna.
Nu ska jag jobba!

Inga kommentarer: