måndag 31 maj 2010

Dagen efter kvällen före


Oj vilken kväll de var igår!
Man kan säga att champagnen flödade på Undici igår. Var hur god mat som helst och riktigt bra champagne ;)
Men jaa man mådde väl ungefär som man förtjänade idag då...
Det bästa med hela kvällen igår var att jag inte spenderade en endaste krona.
Först bjöd OTW på maten (puh, den gick lös på 595 kronor för tre rätter middag) och dricka till det. Sen så flödade champagnen som sagt och jag fick hela tiden mitt glas påfyllt. Får väl tacka alla som bjöd på skumpan =)
Sen betalde mitt taxisällskap även min del av taxiresan till söder.
Med andra ord, en perfekt kväll!
Vill ni veta vad jag gjort med pengarna som jag sparade in igår?
Handlat kläder!
Nu sitter jag ute i solen och njuter av de sista dagarna i Stockholm och laddar inför sista veckan på praktiken. En skojjig vecka som avslutas med OTWs sommarfest på torsdag.

Annars har helgen också varit bra, Elitloppet är verkligen en fest. Som tyvärr urartar och får mer en stämning och doft av Lule-Kalaset-när-det-stänger...
Förutom att ha stått posterad vid en bajamaja (som hade något av de bästa läget om man nu ville se travloppen, alldeles innan mål) så har jag avnjutit gratis mat och gratis kulglass i pressrummet. Trots Åttingsbergs predikningar om journalistisk karma och gratismat. Jag erkänner frivilligt att gratismat i två dagar och gratisglass i två dagar är betydligt mer än kaffe och en fralla, som Åttingsberg säger att vi får ta. MEN jag tar de faktum då att min journalistiska karma sjunker till lägsta nivå av det. För gratis är gott. OCH kan den journalistiska karman bli lägre om man stått vid en bajamaja och intervjuat folk som suttit i den och reffat travlopp?

Inga kommentarer: