söndag 6 december 2009

Men vad fan!

Jag förstår mig verkligen inte på Norrbottens läns landsting! Dom är ju helt crazy!
Min pappa har i veckan slagit i foten och har haft ont i den i flera dagar och nu på morgonen så for han till jourcentralen. Men dit fick han tydligen inte komma! Nää han ska vänta tills nästa vardag och då gå till vårdcentralen!
VARFÖR?
Alla bakfulla människor får ju komma in på jourcentralen, vad är skillnaden på dom och min pappa som har ont i foten?
Och för övrig vill jag ge ett tips, bli INTE sjuka i Luleå och bli absolut inte akut sjuka i Luleå, för tro inte att ni får åka till akuten. Nej, nej ni måste först åka till jourcentralen och sitta där och vänta i flera timmar innan ni med lite tur får åka till akuten där ni får sitta och vänta i ännu fler timmar.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Om han har haft ont i flera dagar, varför åkte han till en jourcentral först idag?

Det är det som är ett problem i vårt avlånga land. Folk sitter hemma i flera dagar och många bestämmer sig för mitt i natten att de inte kan vänta längre och åker till akuten. Sen blir de sura för att de inte får någon hjälp.

Det är därför köerna på akuten är så jävla långa, folk som inte ska vara där åker dit. Det är vårdcentralerna det är stora fel på om du frågar mig :) Eftersom de är så värdelösa håller sig folk borta därifrån.

Haha ursäkta om du tar illa vid dig, men min far jobbar på akuten i Örebro så jag får höra en del :) Hoppas din pappa blir bra i foten!

Malin sa...

Han har inte haft så ont förrän idag, tidigare var det ömt men nu hade de blivit mycket värre tydligen...

Malin sa...

hmm halva svaret försvann =P men här kommer det!
Jag tror inte att de har de problemet på akuten i Luleå eftersom man inte är välkommen till akuten ens om man har brutit armen, först får man åka till jourcentralen och vänta att de konstaterar att de är något de inte kan åtgärda där. Samma sak om man har en allergisk reaktion. Sen får man i bästa fall åka till akuten...