torsdag 3 december 2009

21 dagar kvar till Julafton

Fjortisen skrev ett inlägg häromdagen om årets julkalender och att de bara blir sämre för varje år. Och jag tänkte återknyta till de ämnet.
Julkalendrarnas dålighet står i direkt omvänd proportion till att man hinner bli ett år äldre mellan varje ny julkalender. Sen när man får barn som ska se julkalendern så blir dubbleras julkalenderns dålighetskurva för varje år. Så är de bara.
Med anledning av de här inlägget bestämde jag att jag kunde ta och titta på de avsnitt som hittills visats i år och kan bara konstatera att min teori håller. Visst den är mysig och ger ändå lite julstämning, men den är inte alls lika bra som Mysteriet på Grevehol, Jul i Kapernikum, Pelle Svanslös och min favorit Klasses jul. Men den är å andra sidan inte lika dålig som Håkan Bråkan, som jag för övrig aldrig förstod handlade om Sunes familj, men med lillebror Håkan som huvudperson.
Det är undantagen som bekräftar regeln och jag fullkomligt älskade julkalendern som gick 2007 - En riktigt jul.

1 kommentar:

Elina sa...

den var bra det är en av mina favoriter också;D