torsdag 23 oktober 2008

Internet är tillbaka =)

Stunden kom äntligen igår eftermiddag, telefonerna fungerade igen. Men det viktiga var internet, fast telefon klarar jag ju mig utan i vanliga fall också och TV har vi ju från Boxer också. Men internet var det värre med, vad gör man när man inte kan surfa på nätet? Okej, ska vara ärlig. Jag var inte helt utan internet. Jag har ett mobilt bredband, men för att kunna använda det på en Mac måste man först ladda ner ett program, och vad behöver man för att ladda ner ett program? – Jo, internet... Snyggt problem va? Men om man har en PC är det bara att plugga in den så fungerar det. Eller fungerar och fungerar, det går att använda för after all så är det ju Microsofts programvara vi pratar om =P Rasism mot Mac ägare tycker jag, det är inte bara med Telias mobila bredband det uppstår problem. Som Mac användare kan man inte se webb TV på varken TV3 eller TV4s Nyhetskanalen, programmen de använder är inte skrivna för Mac... Men det finns fördelar som överväger de där nackdelarna, när de sprids virus via nätet så sitter Macägarna helt oberörda och kan surfa vidare eftersom virusarna inte är skrivna för Mac =) Ha! Finns fler fördelar, en Mac är svår att krascha och om den hakar upp sig är det bara att låta den stå, så reder den ut sig själv =) Och det allra bästa är att det inte är 98 uppdateringar att installera var och varannan dag! Och, Nej jag får inte betald för att skriva det här =P Men jag är såå glad att internet fungerar igen så att jag slipper sitta framför en PC som man får starta om titt som tätt och som hakar upp sig om man har för många program öppna samtidigt!

Inga kommentarer: