måndag 6 oktober 2008

Första dagen med foto

Har haft en riktigt rolig dag idag =) Vi hade en kort föreläsning om nyhetsbild på förmiddagen, sen fick vi gå ut på stan och fota porträtt på en viss typ av människor, bland annat skulle vi fota småbarnsföräldrar, hundägare och pensionärer. Var verkligen roligt när man väl kom igång! Sen blev jag utskälld av två olika lokalvårdare när jag ville fota dem, efter det kändes det lite jobbigare... Men det blev bättre när jag träffade trevliga människor igen! Sen hade vi redovisning på skolan och lärarna sa varken bu eller bä om mina bilder så det måste ju i alla fall betyda att de inte var jättedåliga =) Lagade mat när vi väl kom hem, blev köttbullar och makaroner. Hade velat ha brunsås till, men jag har bara en kastrull så jag var tvungen att välja mellan brunsås och makaroner. Jag valde makaroner. Har ju en stor gryta, men det känns så dumt att koka 2 dl makaroner i en jättegryta liksom, så därför blev det ingen brunsås! Nu är det Design Simon and Thomas!

Inga kommentarer: