tisdag 7 oktober 2008

Andra dagen med foto

Idag har vi blivit utslängda i verkligheten med ett längre nyhetsreportage =)  
Vi har fått ett område/ställe här i Sundsvall och där ska vi hitta en nyhet. Jag drog Bergsåker, travbanan i här i Sundsvall. Och lite tur ska man ha dels, är det V75 på Bergsåker i helgen, så jag kan se om jag hittar nån ny talang som ska ställa upp eller så. Men sen är det även Ponny trav hela lördagen. Så någonting kan man väl förhoppningsvis hitta! Jag trodde jag skulle vara riktigt nervös, men helt otroligt nog så är jag inte det! Nu har jag skaffat mig lite tips på vad som händer där, så i natt kan jag drömma ihop ett bra reportage, det brukar fungera riktigt bra för mig =) Jag vill fota hästar, de brukar bli så vackra på bild. Finns bara ett yttepyttelitet problem, jag är livrädd för hästar! Riktigt bra terapi det här! Ides inte ens påpeka det för T, han skulle bara ha sagt att det är sånt man får ta när man jobbar som bildjournalist...  
Jag har upptäckt en sak, från mitt fönster kan jag se in en ett flertal lägenheter i huset (huset är byggt i vinkel och jag bor nästan i hörnet) och de flesta som ser på TV, ser på samma program som jag... Lite coolt tycker jag =P Finns dock en stor nackdel med det hela. Om jag ser in till dem, så ser de in till mig. Var och drack kaffe på Barista med I, även JW anslöt =) De hade riktigt god morotskaka, måste helt klart gå dit igen!

Inga kommentarer: