tisdag 21 februari 2012

Strax tillbaka

Igår fixade en doktor till mitt knä. Han tog bort en av den yttre menisken, men det tänjda ledbandet kunde han inte göra mycket åt, tyvärr.
Så nu är jag snart tillbaka i skidbacken!
Det var lite läskigt för jag fick vara vaken under tiden, och eftersom de var en titthålsoperation så såg jag hela ingreppet på en TV-skärm. 
Jag hur läkaren klippte inne i knät och jag hörde hur det knäppte när bitarna lossnade och jag kände att nån rörde på benen men jag kände inte att han klippte. Sjukt konstig känsla alltså. Funderade på ett tag om det gjorde ont på riktigt eller om de bara var min hjärna som spelade mig ett spratt.
Stilen på bilden man ser är lite som Lennart Nilsson bilder på ett barn utveckling, vilket jag kläckte ur mig. Konversationen blev lite såhär.
— Det ser lite ut som Lennart Nilssons bilder om barns utveckling.
Då svarade läkaren.
— Haha! Jadu, hittar vi ett barn här så förstår jag varför du har dåligt i knäet.


Inga kommentarer: