måndag 7 november 2011

Halloween

I fredags var jag och Anna på Halloweenfest på kåren. Under kvällen observerade jag två trender. Killarna gick runt i morphsuits vilket är en form av kroppsstrumpa som antingen är enfärgad eller med något tryck, jag såg bland annat en betjänt och en tomte och en superhjälte. Måste dock få säga att killarna på LTU skulle behöva träna bakdelarna innan de tar på sig en morphsuit igen. För att göra en snygg övergång så kan man väl säga att den andra trenden också har en rumpanknytning, tjejerna var utklädda till playboybunnies eller horor. Korsetter, kaninöron, minimala shorts och strumpebandshållare så långt ögat nådde. En tjej gick till och med så långt att hon kom i trosor (inte modell större som döljer de mesta, men inte heller modell mindre som inte döljer nåt, utan en liten sak som visade de mesta av skinkorna och nästan de privata mot slutet när tjejen ifråga hade fått i sig en del att dricka) och korsett och en liten piska till det och ett par högklackade svarta skor.
Varför gör dom så mot sig själva? Jag fattar att dom tar det som ett skämt när killarna smiskar dom på rumpan på en fest, men vad säger de egentligen om tjejerna och hur de ser på sig själva?
Själv hade jag baggyjeans och en heltäckande t-shirt på mig, och som tur var var det ingen som tog sig friheten att smiska mig på rumpan. Och jag är glad för det. I och för sig så var de väl inte direkt några blickar som vändes efter mig heller. Förutom tjejen som flirtade med mig. Hon var riktigt läskig. Vad är de egentligen för stereotyp? Att man är lesbisk för att man inte visar brösten och rumpan?!
Världen är bra konstig ibland.

2 kommentarer:

Anna panna sa...

Hihi, alltså "flörtade" var kanske årets understatement...

Malin sa...

Det är det nog io och för sig, men har du något bättre ord?