lördag 14 maj 2011

It ended up in black and white

Här är några av de bilder som tog sig igenom hela urvalsprocessen.








Här är några av de bilder som snubblade på mållinjen och valdes bort en sen måndagsnatt/tisdagsmorgon.





Urval handlar till största delen om det hjärtskärande momentet "Kill your darlings". Här är mina darlings som Einstein brutalt dödade från projektet. Speciellt den sista var jobbig att ta bort. Jag gillar foten som sticker ut bakom skotern.




Einstein påstår att urvalsprocessen adrig någonsin förut tagit så lång tid som med våran klass, och de är inte för att vi är många fler än vad någon tidigare klass varit. Utan för att vi är så fästa vid våra darlings. Vi kämpar för våra darlings med näbbar och klor och vägrar ge upp dem.
Han hade förslaget att vi skulle ha två bildspel rullandes på utställningen, ett med våra bortvalda darlings. Och ett med bilder på människor som röker. Nordens fotoskola fotar gardiner, bildjour08 fotar rökare. Enda projektet där det inte finns en endaste bild på en rökare är mitt. Får nöja mig med en snusbild istället.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Malin! Kommer du ihåg mig, Jenny Inglén från gymnasiet. Det torde du förståss, då vi är vän på fb :) :S. Hur som haver, vilka fantastiska bilder du tar! SUPER FINA! Helt magiska på något vis, personliga. Verkligen, super fina.! :D Ha en fin sommar! Mvh Jenny

Malin sa...

Tack Jenny!