torsdag 5 maj 2011

Goes Black and White

Nu är de urval som gäller för hela slanten, och "sequencing". Jag fattar inte alls vad de innebär riktigt, men Einstein verkar ändå ha en rätt bestämd åsikt så jag behöver inte tänka jättemycket.
Pensionärs-Pandan Emma hjälpte mig via Skype idag, älska Skype där kan man både äta sushi och göra bildurval. Tur att man inte ser in i min lägenhet så bra, för de måste ha sett askonstigt ut när jag vandrade runt i sängen och bar runt på datorn med skärmen riktad mot väggen...

Senaste nytt vad gäller projektet så är de nu i svartvitt, och nu är de faktiskt nästan så jag också gillar bilderna. Nästan. Texten håller jag på att jobba om, för mycket jag och blommande text och för lite ekonomi. Fick veta igår att de var två texter att skriva, en kort och en lång. Deadline för den korta imårrn vid midnatt och för den långa söndag vid midnatt.
Ja det löser i alla fall problemet vad man ska hitta på i helgen.

Såhär ser min vägg ut just nu, de är egentligen bättre att gå runt bland bilderna. Men jag har inte nog med golvyta till att ha alla bilder där, så det blir bildurval i kubik…




Jajustdet! Bea gav mig tipset att de vore enklare att ta ett snöre och klädnypor. Jag konstaterade att jag hade klädnypor, men ingen tejp. Då kom Bea på den brillianta idén att ta skosnören. Jättebra idé sa jag, men vad gör jag när jag ska gå ut? Tar ner alla bilder och snörar tillbaka snörena på skorna?
Hon tycker fortfarande, typ 3 timmar efter konversationen att det är lika roligt =D

Inga kommentarer: