lördag 30 januari 2010

Vinter

Nu kommer fröken Lule på tal igen och en diskussion hon och jag hade förra veckan om de är en annan sorts kyla i södra Sverige.
Då sa jag blank nej, att de berodde enbart på andra faktorer att de kändes kallare.
Efter dagens tur till Ica har jag ändrat mig. Det är en annan sorts kyla i södra Sverige. I alla fall idag. Är minus 17 grader här nu och de kändes på ett helt annat sätt än hemma, minus 17 hemma och man klär på sig och går ut och känner i luftrören att de är kallt ut. Minus 17 här och efter en 75m tur till Ica så är händerna så kalla att det gör ont att ta i saker.
Sen att vissa andra i bekantskapskrets påpekade att jag hemma skulle ta på mig vantar, vilket jag inte gjorde här gör viss skillnad tror jag inte alls på! ;)

2 kommentarer:

Anna sa...

Vantar kan ha en bidragande faktor till att dina små fingrar stelnade... testa nästa gång och se om det hjälper :P

För övrigt så snöar det IGEN! Till och med moi är less. Det säger nåt... ;)

Malin sa...

IGEN? Nu får ni ju ge er med snöande där uppe i norr! Annars blir de ju aldrig sommar =P