måndag 8 september 2008

Vilken dag...

Började med att jag fick en mask i datorn. 
Så nu är PC:n oanvändbar och jag har behövt spärra alla mina kort eftersom såna maskar letar reda på kortnummer och liknande information som gör att den som gjorde masken kan sno mina pengar! Så efter skolan var det bara att promenera bort på stan och gå in på banken och spärra kortet.  
Så nu är en sprillans ny MacBook på väg med posten, blev så fruktansvärt less på att min bärbara alltid kraschar! Dom som vet, säger att mac är stabilare. 
Så jag får lita på dem =)  
För att fortsätta med min otur, så skulle jag byta gardiner (stora tjocka så grannarna inte ser in på natten, röda. Så det matchar med min röda porrbelysningslampa =P). 
Hur som helst så rasade hela tiden ena änden av gardinstången ner, så jag gick och lyfte upp den ände som ramlade och då rasade nästa. Och så höll det på! 
Sen gjorde jag som IKEA nog tänkt sig att man ska göra, skruva fast stängerna i hållaren... 
Sen tänkte jag fortsätta vara effektiv och sätta upp lampan, men det visade sig att det var betongtak, så jag vet inte ur jag ska göra hål i taket!  
Och just det ja! När mina köttbullar tinade i väskan på bussen igår så blötte dom ner mina böcker, så numera luktar alla mina böcker köttbullar, min kalender blev så förstörd att jag fick offra 120kr på en ny...  
Dock finns vissa ljuspunkter i oturen, numera finns en svart skokartong med rosa lock full med Sex and the City, på hedersplatsen i min bokhylla! YEAH!

Inga kommentarer: