måndag 29 september 2008

Gasa för fan!

Det var inte i min dag igår. 
Satt jättelänge och grejade med att föra över några av mina gamla CD-skivor till datorn så vi skulle kunna lyssna på dem i bilen på vägen ner.  
Massor med bra musik som 5ive, BSB och Britney =P (insåg att jag inte i princip inte köpt några CD-skivor sen början av milleniet =P) Hur som helst så fungerade det inte! 
När man rippar med iTunes blir filerna i ett helskumt format: .m4p .Vad är det för skumt format??  
Jag trodde dom blev i mp3 format så jag kollade inte det innan vi for. Så jag förde över låtarna på usb-minnet (min bilstereo spelar bara usb- eller sd- minnen.) och tänkte inte mer på det. Så jag skulle börja packa bilen. Gick ut till bilen och skulle låsa upp, men bara förardörren öppnades. Batteriet var tomt (igen), så det vara bara att åka på Biltema och köpa ett nytt. Vi hjälpstartade bilen och for iväg, på Biltema stannade vi aldrig bilen, M fick sitta och vänta i bilen eftersom den gick på tomgång. Gick ju jättebra, sen kom vi till en av de tusentals rondellerna som finns på Storheden och en idiot som inte vet hur en rondell fungerar. Incidenten slutade med att jag fick motorstopp, vilket inte är så himla bra när man har ett tomt batteri... Vi bytte batteri och fortsatte att packa bilen, och kom iväg en timme försenade. Förutom att det blåste och var en massa trafik gick det bra tills vi kom till trakterna av Lövånger, där ropar N -Gasa för fan! Som tur är gasade jag utan att fråga, när jag tittade upp i backspegeln såg jag buken på älg. Älgarna är mycket större när de är alldeles i närheten av bilen än vad det är när de är ute på tomten eller på Skansen. Resten av resan gick bra. Och vi kom fram till Sundsvall, men en kommunikations miss mellan mig och M gör att jag missar var korvgrytan är och jag orsakar en läcka i byttan =P Men M hade satt den i en plastpåse så det blev ingen jättekatastrof, som tur är!

Inga kommentarer: