torsdag 14 oktober 2010

Snö

Jag sitter och tittar ut genom mitt fönster på fjärde våningen och löven virvlar i vinden. Man hör vinden piska i träden och de pangar i väggarna. Tittar man in mot landet så är de klarblå himmel, tittar man åt andra hållet, över stan och mot havet till är de som en grå vägg av moln. Det omtalade snöovädret kanske?
Det snöar vid Högakustenbron och de är ändå bara 8 mil bort. Det känns som på sommaren när man ser åskmolnen torna upp sig i fjärran och man bara väntar på att de ska braka loss. Så känner jag nu, jag bara väntar på att de ska börja falla vita blöta flingor från himlen. På nåt sätt hade de ändå varit trevligt. Men med min vanliga otur så lär de inte hända. Bara för att jag för en gångs skull tycker att de hade varit trevligt med lite snö. 
Nu vart det totalt vindstilla och alldeles tyst. Scary.

Inga kommentarer: